Ontdek je talenten

We stimuleren je om jouw talenten te ontdekken, ontwikkelen en tonen. Om die reden bieden wij vier verschillende talentrichtingen aan, atheneum+ noemen wij ook wel onze vijfde talentrichting. Hieronder lees welke talentrichtingen er zijn en waarom wij ze aanbieden.

Dit zijn de vier talentrichtingen voor tl/havo, havo en atheneum. Als je op één van de talentrichtingen klikt, kun je er meer over lezen.

Atheneum+

Leerlingen die kiezen voor atheneumplus, kiezen voor een breed aanbod in de eerste drie leerjaren. Je profiteert in deze kleinschalige afdeling van alle mogelijkheden die het Harens Lyceum te bieden heeft, zoals het Technasium, de CultuurProfielSchool en het extra sportaanbod. Je kiest met atheneum+ eigenlijk het beste van twee werelden.
In deze playlist delen leerlingen uit Atheneum+ hun ervaringen.

21ste eeuwse vaardigheden

Wij willen jou en je medeleerlingen goed voorbereiden op de samenleving van de 21ste eeuw en de talentrichtingen spelen daarin een belangrijke rol.

Omgaan met moderne technieken hoort daarbij. Net als presenteren, creatief en kritische denken en bijvoorbeeld projectmatig samenwerken in teams. Je krijgt verantwoordelijkheid in het plannen en organiseren van het werk. Vaardigheden waar je later in jouw leven veel aan zult hebben. In alle talentrichtingen wordt hier aandacht aan besteed. Zo ben jij klaar voor de toekomst.