Een plekje voor jezelf

De overgang naar het voortgezet onderwijs kan best spannend zijn. Daarom doen wij er alles aan om de overgang naar onze school zo soepel mogelijk te maken. Wat we in ieder geval erg belangrijk vinden, is dat jij je prettig voelt bij ons op school. Hieronder kun je lezen hoe.

Gele domein

In de eerste twee leerjaren volg je zoveel mogelijk lessen in het gele domein. Het gele domein is een vleugel in ons gebouw waar alleen leerlingen uit leerjaar 1 en 2 komen. Tijdens pauzes mag je er als eersteklasser zelfs pauze houden. Je hebt hierdoor in ons gebouw echt een plekje voor jezelf.

Van groep 8 naar klas 1

Als je je bij ons aanmeldt, dan nodigen we je snel uit voor een kennismaking met jouw klas en mentor. Dat doen we vlak voor de zomervakantie. Na de vakantie bestaat de eerste week vooral uit kennismaken. Kennismaken met jouw klasgenoten, jouw mentor, de school en natuurlijk met de verschillende docenten. Zo zorgen we ervoor dat je je snel thuis voelt bij ons!

Je mentor

Tijdens de kennismaking heb je de mentor van je klas al ontmoet. Je mentor is het hele jaar degene bij wie je altijd terecht kunt. Als je vragen hebt, als je ergens mee zit of als je iets leuks te vertellen hebt. Je mentor let erop hoe het in de klas gaat. Ook houdt hij bij hoe jij het doet op school. Daarover praat hij met andere docenten. En natuurlijk met jou en je ouders.