Gezonde school

We willen leerlingen en docenten bewustmaken van gezond (beweeg)gedrag én ze stimuleren gezond te blijven leven of gezonder te gaan leven. Samen kunnen we de sportiefste en gezondste school van Noord-Nederland worden!

We doen door het jaar heen al veel om het bewegen van leerlingen en docenten te stimuleren. Bijvoorbeeld tijdens het bewegingsonderwijs, maar ook tussendoor tijdens de pauzes. Dat kan bijvoorbeeld bovenaan de trap, in de kantine en buiten op het sportcourt.

Daarnaast hebben we een vitaliteitscoach. Zij zorgt er samen met de docenten voor dat we steeds gezonder en sportiever worden.

Healthy living week

Een keer per jaar organiseren we de Healthy Living Week waarin bewegen en gezond eten en drinken centraal staan. Dan besteden we veel aandacht aan alles wat hiermee te maken heeft, zoals activiteiten over sportief spelen, zelf sportdrank maken, de beweegnorm, het op niveau houden en verbeteren van de conditie en nog veel meer.