Night of the Classics concerten 2019

9-12-2019

Elk jaar worden op het Harens Lyceum twee voorstellingen georganiseerd waarbij klassieke muziek centraal staat. In Nederland zijn er maar weinig scholen voor voortgezet onderwijs waar klassieke muziek zo in de schijnwerpers staat. We zijn er dan ook erg trots op dat wij met het organiseren van de NOTC dit jaar voor de 14e keer onze leerlingen actief mogen laten kennismaken met dit muziekgenre!

Bijna 150 leerlingen uit alle jaarlagen, maar vooral de bovenbouwleerlingen muziek, waaronder de DAMU leerlingen (die al in de talentklas of vooropleiding van het conservatorium zitten) werkten nauw met elkaar samen. Daarnaast waren de leerlingen uit de JTM-muziekcrew achter de schermen al weken bezig met de voorbereidingen en verzorgden zij tijdens de voorstelling de technische ondersteuning. Het Haydn Jeugd Strijkorkest onder leiding van Jan-Ype Nota begeleidde het Night of the Classics koor en speelde het indrukwekkende Concerto for strings van G. Bacewicz.

Tijdens het concert op vrijdag 29 november gaf de vakjury van het Prins Claus Conservatorium feedback op de optredens en reikte aan DAMU leerling Fabian Schaub uit atheneum 6 de Shining Star Award uit! Fabian speelde Ballade no. 1 van J. Brahms en Valse Romantique van C. Debussy en won daarmee de Shining Star Award! De jury sprak lovende woorden over zijn technische beheersing en muzikale voordracht.
Gefeliciteerd Fabian!

Op www.facebook.com/muziek.kerklaan en www.instragram.com/muziekkerklaan zijn de foto's te bewonderen en op www.youtube.com/muziekkerklaan verschijnt binnenkort de videoregistratie van de voorstelling.